Returpolicy

Vi på Nordkomfort strävar efter att säkerställa din fulla tillfredsställelse och erbjuda en smidig shoppingupplevelse. Nedan följer vår returpolicy för att underlätta processen för dig som kund:

30 Dagars Returgaranti

Du har 30 dagar från leveransdatumet för att begära en retur av din vara. Vänligen observera att returer inte kommer att accepteras efter denna period.

Returinstruktioner

  1. Kontakta Kundtjänst: För att initiera en retur, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon. Ange ditt ordernummer och produktnamn samt skälet till returen.

  2. Godkännande och Retursedel: Efter godkännande av din returbegäran skickar vi en retursedel via e-post. Detta är ett viktigt dokument som ska fästas på utsidan av returpaketet.

  3. Förpacka Produkten: Vänligen förpacka den returnerade produkten ordentligt i dess originalförpackning, tillsammans med tillbehör och dokumentation.

  4. Fäst Retursedeln: Skriv ut och fäst den tillhandahållna retursedeln tydligt synlig på utsidan av paketet för snabbare hantering.

  5. Leverans till PostNord: Du är ansvarig för att lämna in returpaketet hos ditt lokala PostNord-ombud enligt retursedelns instruktioner.

Kostnad för Retur

Kunden ansvarar för returfraktkostnaderna via PostNord, om inte produkten är defekt eller felaktigt packad av oss.

Villkor för Retur

För att vara berättigad till retur måste produkten vara oanvänd, otvättad, fri från fläckar, djurhår och distinkta lukter, med alla produktetiketter intakta. Observera att skor och kläder som saknar taggar och har blivit använda inte kan returneras.

Undantag för Retur

Vissa varor kan inte returneras av hälso- och säkerhetsskäl, såsom färskvaror, specialtillverkade produkter, personliga vårdprodukter, farliga material och brandfarliga vätskor eller gaser.

Öppet Köp/Bytesrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Är du osäker kontaktar du oss på info@nordkomfort.se. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten försöker vi allra möjligaste mån ersätta produkten med en ny likadan. Har en produkt gått ur sortimentet så försöker vi alltid att ersätta med en annan nyare variant av produkten. OBS! garantin gäller inte vid förslitningsskador. Du får en retursedel av oss och vi debiterar dig 79:- för denna.

Tänk på att du som konsument har undersökningsplikt på de varor du mottager. Du bör alltså se över produkten innan du tar av plombering som plast och lappar.